Szkolenia Rady pedagogiczne Kontakt Załóż konto Zaloguj się FAQ
Liczba wierszy    a-z z-a a1a2a3

Forma tylko do odczytu

Nie można się zgłosić na tę formę (zgłoszenie już istnieje, nieaktywny status formy lub przekroczono maksymalną liczbę zgłoszeń).

  Podstawy programowania w środowisku Scratch/Blockly i języku PYTHON

Rodzaj warsztaty
Status Brak wolnych miejsc
Tematyka

Dwudniowe warsztaty są adresowane do nauczycieli klas IV-VIII SP

część I - 2.07 - wtorek - 12.30-18.00

część II - 3.07 - środa - 9.30-13.30

Cele ogólne szkolenia:

  nauka podstaw języka programowania Python

  nauka podstaw algorytmiki w kontekście nowej Podstawy Programowej

  sterowanie robotem na ekranie

  programowanie układów mechatronicznych (w tym programowalnych)

Treści (szczegółowo):

  podstawy języka Python,

  podstawy środowisk programistycznych Mu-Editor, BlockPy

  podstawy Blockly, Python w środowisku Reeborg

  podstawy Scratch, Python dla układów PyTechBrain

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Liczba miejsc jest ograniczona - 20!

Liczba godzin 12 godz
Prowadzący Piotr Ożarski, Adam Jurkiewicz
Miejsce rozpoczęcia PCEN w Rzeszowie, ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, sala nr 301
GPS: 50.0253828°N, 21.98669°E
Termin realizacji 2019-07-02 12:30 - 18:00
Odpłatność Nie
Cena 0 PLN
Maksymalna liczba zgłoszeń 20
Termin zgłoszeń 28.06.2019 r.
Oddział Rzeszów
Adresat nauczyciele
Adresat - szczegóły szkolenia dla nauczycieli SP uczących klasy 4-8 w zakresie podstaw programowania w języku Python i Scratch/Blockly
Odbiorca inne
Obszar Technologia informacyjna i komunikacyjna
Przedmiot Technologie informacyjne
Uwagi

Adam Jurkiewicz - haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP, absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python, praktyk, trener, wykładowca, prelegent wielu konferencji informatycznych. Współwłaściciel firmy informatycznej ABIX, dostawcy rozwiązań dla biznesu i edukacji opartych na oprogramowaniu OpenSource. Trener technologii Web 2.0 ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop – remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich.Prelegent oraz prowadzący warsztaty dla nauczycieli w trakcie wielu konferencji edukacyjnych, m.in: Od Becika Każdy Klika w Kołobrzegu, K@SSK w Nowym Tomyślu, Ogólnopolski Zjazd Opiekunów Pracowni Szkolnych w Mrozach, Nowoczesne Technologie dla Edukacji w Radomiu, Aleje.IT w Częstochowie.

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wyszczególnienie modułów (do zapisu na zaświadczeniu dla uczestników) – temat i liczba godzin

  podstawy języka Python – 1 godz.

  język Python w środowisku programistycznym dla szkoły podstawowej Mu-Editor – 6 godz.

  podstawy Blockly, Python w środowisku Reeborg – 3 godz.

  podstawy Scratch i Python dla układów PyTechBrain (mechatronika dla PP Technika) – 2 godz.

Metody i formy realizacji:

  stacjonarnie w ODN

Przewidywane osiągnięcia uczestników:

  podstawowa wiedza o języku Python – gotowość do realizacji treści wynikających z nowej podstawy programowej dla klas

4-8 SP

podstawowa wiedza o środowisku programowania robota na ekranie Reeborg oraz o środowisku BlockPy

  podstawowe umiejętności pracy z układami mechatronicznymi PyTechBrain w Scratch i języku Python

UWAGA!

Wszyscy uczestnicy otrzymają dostęp dodatkowo do kursu on-line, który zawiera samouczki video z języka Python.

https://sklep.cyfrowaszkola.waw.pl/Python-dla-nauczycieli-101xEDU

 


Forma tylko do odczytu

Nie można się zgłosić na tę formę (zgłoszenie już istnieje, nieaktywny status formy lub przekroczono maksymalną liczbę zgłoszeń).